wtorek, 19 września 2023

"Nienauczalni" - książka Gordona Kormana

 

"Nienauczalni" Gordona Kormana to opowieść o najbardziej zwariowanej klasie, o jakiej kiedykolwiek słyszeliście! Trzymajcie się mocno, bo akcja pędzi i zaskakuje.

    "Fantastyczna komedia pomyłek, które prowadzą do wielkiej katastrofy i - co dziwne - szczęśliwego zakończenia" napisał w recenzji "Booklist".

    Znajdziecie tu niesforną klasę, niezwykłych nauczycieli, zdumiewające zwroty akcji, opisane z życzliwością. Poniżej krótki fragment, jeśli macie ochotę na więcej, zapraszam po całą powieść do biblioteki szkolnej.


" - Kto jechał tym autem?! - krzyczy. - Każę cię aresztować! Ty wariacie, jak możesz... - urywa, gdy do niego dociera, że zwraca się do ucznia.
    Zapada niezręczna cisza. Żaden z dorosłych się nie odzywa, bo większość z nich to nauczyciele, a ta bryła błota to ich szef.
Tylko babce to nie przeszkadza.
- A pan to niby za kogo się ma?! - wygarnia osłupiałemu mężczyźnie. - Powinien się pan wstydzić! Proszę tylko na siebie spojrzeć, brud i smród! Lepiej by się pan wykąpał, zamiast krzyczeć na... na... I wtedy to mówi.
- Na mojego wnuka Parkera!
Parker.
Naprawdę nazwała mnie Parkerem!
Dziś rano wydarzyło się mnóstwo szalonych rzeczy: spaliła się nam chorągiew, roztrzaskał bakłażan... No a ja prawie rozjechałem kuratora.
    Mimo to będę wspominać ten dzień jako najlepszy w moim życiu, bo babka w końcu przypomniała sobie moje imię."


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz